رواية أسيرة الماضي
منتـديات مكتـــوب الاستراتيجية للبحث العلمي MAKTOOB :: منتـديات مكتـــوب MAKTOOB :: منتـديات مكتـــوب الأدبيـة MAKTOOB ♖ :: القصص والروايات
صفحة 1 من اصل 1
رواية أسيرة الماضي
رواية أسيرة الماضي بقلم منال عباس
موقع أيام نيوز
يا دوب لسه واصله من الجامعه ودخلت الشقه لقيت ريحة السمك ماليه الشقه ...يووووه والنبي يا ماما انا مش بحب السمك ...وانتى عارفه دا كويس..لقيت فجأة صوت جاى من ورايا وبيقول هتحبيه ...لفت وشي اشوف مين دا ...لقيت شاب طويل ووسيم وشعره ايه حاجه كدا تحفه اسود وناعم ..وقفت تنحت فى ملامحه ...ابتسم ليا......فانكسفت ..
انت مين يا أخ ...ومين دخلك بيتنا ...اوعى تكون حرامى ومش عارفه ليه افلام الاكشن اللى مأثرة فيا بقلم منال عباس...ولقيت نفسي بصوت ..بصوت عالى ..حرامى ....حرامى
لقيته فجأة قرب منى وحط أيده على بوقي ....هش فضحتينا منك لله ....
نسيت اعرفكم بنفسي ...
انا سلمى فى كليه تجارة وإدارة الأعمال جامعه حلوان عندى 22 سنه فى اخر سنه ... شكلى الحمد لله حلو جمال رباني ..ورثته عن تيته مامت بابا ...بيقولوا عليا مجنونه شويه ...بس اعمل ايه افلام الخيال العلمي والاكشن ولا الروايات مجننانى ..وبحبها اوووى ...هتعرفونى اكتر مع الاحداث
نرجع للواد المز اللى فى بيتنا دا
سلمى بصعوبه وهو حاطط أيده لسه على بوقها ما تقول انت مين وفين ماما ...اوعى تكون قټلتها وبدأت فى البكاء ...
بعدت عنه ما هو المنظر مش طبيعي لو حد شافنى كدا مع اللى قتل أمى
سلمى حرام عليك هى عملت ليك ايه علشان ټقتلها. دا حتى ماما طيبه وحنينه ...ولو كنت مزنوق ومحتاجين قرشين كانت ساعدتك ...منك لله ...خليتنى يتيمه اب وام ...ما بقاش ليا حد تانى فى الدنيا ...بقلم منال عباس هعيش لمين ..بعد كدا ...وفضلت انوح على اللى هيجرا ليا ..وهو واقف مبتسم ما اعرفش على ايه ...ما سكتش ...غير لما سمعت صوت ماما جاى من برا الشقه ...وبتقول لواحده معاها ...من بكرة الشقه هتكون جاهزة أن شاء الله
ويلا بقي الغدا جاهز وزمان سلمى رحعت من الجامعه ..
جريت على ماما احضنها وانا لسه بعيط
سلمى ماما حنان حبيبتي ..الحمد لله انك لسه عايشه ...ولقيت الست اللى مع ماما ..بتقول
كريمه بسم الله ما شاء الله ...ايه الجمال دا كله وبتبص للشاب اللى واقف وتشاور عليا ...
حنان مالك يا سلمى ..وغمزت ليا انى أهدى واعقل شويه ..
موقع أيام نيوز
يا دوب لسه واصله من الجامعه ودخلت الشقه لقيت ريحة السمك ماليه الشقه ...يووووه والنبي يا ماما انا مش بحب السمك ...وانتى عارفه دا كويس..لقيت فجأة صوت جاى من ورايا وبيقول هتحبيه ...لفت وشي اشوف مين دا ...لقيت شاب طويل ووسيم وشعره ايه حاجه كدا تحفه اسود وناعم ..وقفت تنحت فى ملامحه ...ابتسم ليا......فانكسفت ..
انت مين يا أخ ...ومين دخلك بيتنا ...اوعى تكون حرامى ومش عارفه ليه افلام الاكشن اللى مأثرة فيا بقلم منال عباس...ولقيت نفسي بصوت ..بصوت عالى ..حرامى ....حرامى
لقيته فجأة قرب منى وحط أيده على بوقي ....هش فضحتينا منك لله ....
نسيت اعرفكم بنفسي ...
انا سلمى فى كليه تجارة وإدارة الأعمال جامعه حلوان عندى 22 سنه فى اخر سنه ... شكلى الحمد لله حلو جمال رباني ..ورثته عن تيته مامت بابا ...بيقولوا عليا مجنونه شويه ...بس اعمل ايه افلام الخيال العلمي والاكشن ولا الروايات مجننانى ..وبحبها اوووى ...هتعرفونى اكتر مع الاحداث
نرجع للواد المز اللى فى بيتنا دا
سلمى بصعوبه وهو حاطط أيده لسه على بوقها ما تقول انت مين وفين ماما ...اوعى تكون قټلتها وبدأت فى البكاء ...
بعدت عنه ما هو المنظر مش طبيعي لو حد شافنى كدا مع اللى قتل أمى
سلمى حرام عليك هى عملت ليك ايه علشان ټقتلها. دا حتى ماما طيبه وحنينه ...ولو كنت مزنوق ومحتاجين قرشين كانت ساعدتك ...منك لله ...خليتنى يتيمه اب وام ...ما بقاش ليا حد تانى فى الدنيا ...بقلم منال عباس هعيش لمين ..بعد كدا ...وفضلت انوح على اللى هيجرا ليا ..وهو واقف مبتسم ما اعرفش على ايه ...ما سكتش ...غير لما سمعت صوت ماما جاى من برا الشقه ...وبتقول لواحده معاها ...من بكرة الشقه هتكون جاهزة أن شاء الله
ويلا بقي الغدا جاهز وزمان سلمى رحعت من الجامعه ..
جريت على ماما احضنها وانا لسه بعيط
سلمى ماما حنان حبيبتي ..الحمد لله انك لسه عايشه ...ولقيت الست اللى مع ماما ..بتقول
كريمه بسم الله ما شاء الله ...ايه الجمال دا كله وبتبص للشاب اللى واقف وتشاور عليا ...
حنان مالك يا سلمى ..وغمزت ليا انى أهدى واعقل شويه ..
ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ
♕ فخآمة أوركيـد ♕- ♔ السمو الملكي ♔
- جائزه تسجيل للعام 10 اعوامتاج 100 موضوعجائزه عدد النقاطتاج المواضيعجائزه المواضيع امميزهعدد المشاركات بالمواضيع المميزهجائزه الاعجابات
- عدد الرسائل : 1176
العمل/الترفيه : ترى كل الفصول " اربع " .. وحبكـ فصلي ... الخـــامس .. !
الابراج :
الموقع : الحديث مع روح تحبها سعادة تغنيك عن الدنيا
احترام القانون :
المزاج : كليوباترا
نقاط : 21153
السٌّمعَة : 25
تاريخ التسجيل : 28/02/2008
تعاليق : جــالــسه ببحـالــي ولـحـالــي
هـزنــي الــشــوق وذكــرتــك
يعني معقولة يا غالي كل هذا وما وحشتك ؟؟
------------
الأهمية في البحث العلمي تعني القيمة والأثر الذي يمكن أن يحققه البحث العلمي
في حل المشكلات وتطوير المعرفة في مجال معين، و يتم تحقيق الأهمية من خلال
توفير إجابات واضحة ودقيقة للأسئلة البحثية، وتقديم حلول للتحديات العلمية والتكنولوجية المعقدة.
منتـديات مكتـــوب الاستراتيجية للبحث العلمي MAKTOOB :: منتـديات مكتـــوب MAKTOOB :: منتـديات مكتـــوب الأدبيـة MAKTOOB ♖ :: القصص والروايات
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى